Back to success stories

DigizerCase Coronaria Kuntoutus:

Kasvua kustannustehokkaasti Google-markkinoinnilla

Tarve Google Ads -tilin uudelleenorganisointiin

Digizerin sekä Coronaria Kuntoutuksen yhteistyö aloitettiin tammikuussa 2023. Yhteistyön lähtötilanne oli, että asiakas teki Google Ads -mainontaa laajalla skaalalla ja suurella budjetilla, mutta tili oli hajanaisesti organisoitu ja mainonta tämänkin takia tehotonta vaikuttaen mainonnan näkyvyyteen ja kustannuksiin. Konversioiden hinta oli korkeahko ja määrä alhaisempi kuin markkinoilla oleva potentiaali hakuvolyymien osalta antoi olettaa. Kaiken kaikkiaan mainonta ei ollut kustannustehokasta ja laajan tilin tilassa oli selkeästi parantamisen varaa.

Google-markkinoinnin kustannustehokkuuden parantamisen toimenpiteet käyttöön

Ensimmäiseksi keskityttiin Google Ads -tilin kustannustehokkuuden parantamiseen. Tehottomia ja kalliita hakutermejä siivottiin, mainossisältöjä uudistettiin, laajan mainostilin rakennetta järjesteltiin uusiksi ja tekoälyä otettiin tilillä hallitummin käyttöön. Myöskonversiopisteet tarkistettiin, jotta saatu mainonnan data olisi varmasti paikkansapitävää ja sitä voitaisiin hyödyntää aukottomasti optimoinnissa sekä muussa päätöksenteossa. Budjetista haluttiin saada kaikki irti.

Keskeinen ero Digizerin ja toisten digitoimistojen välillä on syvä asiakasymmärrys. Asiakkaan kanssa pidettiin kattavat aloituspalaverit, joissa käytiin läpi kaikki palvelut ja syvennyttiin asiakkaan liiketoimintaan, markkinatilanteeseen ja heidän omien asiakkaittensa tarpeisiin.

Toteutukseen osallistui asiakkaan puolelta useita markkinoinnin asiantuntijoita ja suunnitelmat Ads-tilin hallintaan ja kehittämiseen laadittiin yhdessä. Asiakkaan kommentit huomioitiin, ja Digizer tarjosi vahvan näkemyksen parhaista käytännöistä. Onnistuminen perustui vahvasti tiiviiseen ja avoimeen yhteistyöhön asiakkaan kanssa, mikä mahdollisti ja yhä mahdollistaa Google Ads-tilin pitkäjänteisen kehityksen.

Yhteistyön tuloksena paremmat ja halvemmat konversiot

Digizerin aloitettua työskentelyn tilin parissa konversioiden määrä on moninkertaistunut. Konversioaste on noussut yli kolminkertaiseksi, mikä näkyy konkreettisesti tehokkaampana budjetin käyttönä ja parempana mainonnan tuottavuutena. Samalla konversiohinta on laskenut merkittävästi, alle viidesosaan aiemmasta. Kustannustehokkuus mahdollistaa mainonnan hallitun skaalaamisen ja kasvattaa liiketoiminnan ennustettavuutta. Kasvu sekä kustannustehokkuus jatkuvat yhä ja kuluvana vuonna tullaan tekemään uusi konversioennätys. Myös keskimääräinen konversiohinta on jatkanut laskuaan ja on painunut kuluvana vuonna jo alle neljän euron. Onnistuminen on seurausta erinomaisesta yhteistyöstä asiakkaan kanssa, joka varmisti sujuvan työn etenemisen ja yhteisen näkemyksen toteuttamisen.

Digizer Oy on oululainen digitaalisen myynnin ja markkinoinnin asiantuntijayritys, joka auttaa kasvuhaluisia yrityksiä saavuttamaan tavoitteensa tehokkaiden ja mitattavien digitaalisten ratkaisujen avulla. Olemme erikoistuneet hakusanamainontaan, hakukoneoptimointiin, sosiaalisen median mainontaan sekä verkkosivustojen ja verkkokauppojen myynnin kehittämiseen.

Toimimme tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa ja uskomme jatkuvaan kehittämiseen, läpinäkyvyyteen ja tuloksiin perustuvaan tekemiseen. Digizer on valittu Google Partner Premier -toimistoksi vuonna 2025, mikä kertoo korkeasta osaamisestamme ja erinomaisista asiakastuloksista.

Toimimme valtakunnallisesti ja palvelemme asiakkaita monilta eri toimialoilta startup-yrityksistä kansainvälisiin vientiyrityksiin.