Back

HTGP:n uusi seminaarisarja käynnistyi aamiaisella ja viestintäteemalla

Firm News | 16 April 2025

HTGP Academyn kasvun aamiaiset on suunniteltu tarjoamaan ajankohtaisia ja käytännönläheisiä näkemyksiä liiketoiminnan kasvusta ja menestyksestä. 

HTGP:n uuden seminaarisarjan ensimmäinen tapahtuma tarjosi tietoa ja verkostoitumismahdollisuuksia liiketoiminnan johtajille ja kehittäjille. Luovan Työmaan isännöimässä aamiaistapahtumassa BusinessOulun tiloissa Oulun keskustan Technopoliksessa teemana oli AI & viestintä – tekoäly, kommunikaatio, tehokkuus ja vastuullisuus kasvun ajureina.

Tilaisuuden vieraat toivotti tervetulleeksi HTGP:n toimitusjohtaja Ville Heikkinen. Asiantuntijapuheenvuorot kuultiin Työmaan toimitusjohtaja Juha Mikkilältä, viestintäkonsultti Antti Isokankaalta ja Työmaan Hetijulki-tuotetta esitelleeltä Marko Sirviöltä.

HTGP:n Ville Heikkinen kertoi asiakkaiden liiketoiminnan kasvun ja kansainvälistymisen tukemisen olevan HTGP:n ainoa tehtävä. Tätä tehtävää toteutetaan tarjoamalla monipuolisia kasvupalveluita sekä kasvua kiihdyttäviä AI-ratkaisuja. Palveluihin kuuluvat esimerkiksi viestintä ja brändin rakentaminen, rekrytoinnit ja transaktiot.

HTGP Academyssä liiketoiminnan kasvun vaatimia toimia tuodaan esille asiantuntijoiden tehokkaina katsauksina.

 

Työmaa Goes TAImaa – AI ja data markkinointikoneena

Luovan Työmaan tranformaatiossa data ja opetettu AI yhdistyvät toimivaksi markkinointikoneeksi, jossa inhimillisellä kosketuksella on paikkansa. Tähän kyytiin asiakkaiden kannattaa lähteä etujoukoissa, vakuutti Luovan Työmaan Juha Mikkilä.

Luova Työmaa aloitti laadukkaaseen asiakas- ja markkinadataan sekä koulutettuun tekoälyyn perustuvan markkinointimallinsa vuodenvaihteessa. Ymmärryksen kehittyminen on edennyt siihen pisteeseen, että Työmaa julisti jo olevansa työnimeltään TAImaa.

Työmaan mallissa asiakkaiden aiemmat markkinatoimet, bisneksen trendit, ennusteet ja kilpailijoiden toimet ovat kaikki tietokannassa, jota fiksuksi trimmattu AI louhii suljetussa järjestelmässä. Näin luova tiimi sekä asiakas saavat tietoon perustuvia ratkaisuja niin insightiin kuin konkreettisiksi markkinointitoimiksi jotka nekin tuloksineen palautuvat takaisin dataksi seuraava kampanjaa varten. 

Luova Työmaa etsii paraikaa pilottiasiakasta, Mikkilä vinkkasi.

Kestävyysraportointi ja viestintä: pakkopullasta kilpailuedun lähteeksi

Laajeneva kestävyysregulaatio ja raportointivelvollisuus aiheuttavat monille yrityksille päänvaivaa, kertoi yritysten strategia-, vastuullisuus- ja kriisiviestintään erikoistunut viestintäkonsultti Antti Isokangas. Ne eivät kuitenkaan ole vain uhka vaan myös mahdollisuus.

Isokankaan mukaan yritys voi hyödyntää raportoinnin tuottamaa dataa vastuullisuusviestinnässään tavalla, joka herättää luottamusta yrityksen kaikissa sidosryhmissä, vahvistaa sen työnantajakuvaa ja auttaa sitä erottautumaan kilpailijoistaan.

Antilla on pitkä kokemus viestintäalalta esimerkiksi Kotipizza Groupin viestintä- ja vastuullisuusjohtajana. Hänen puheenvuoronsa poiki kysymyksiä muun muassa siitä, kuinka tehdä vastuullisuusviestinnästä kilpailuetu. Ja miten vastata kansainvälisen kilpailijan harjoittamaan viherpesuun?

Hetijulki on ketterä verkkolehden julkaisualusta

Luovan Työmaan Marko Sirviö kertoi ketterästä Hetijulki-julkaisualustasta case-esimerkkeinä Ponsse News ja Lämmöllä-lehti. Hetijulki on suunniteltu erityisesti digitaalisten asiakaslehtien ja muiden julkaisujen nopeaan ja vaivattomaan luomiseen.

Digitaalisella Ponsse News tavoittaa Ponssen kansainväliset sidosryhmät nopeasti ja tarjoaa ajantasaisia uutisia ja laajempia artikkeleita. Digijulkaisu toimii lukijoiden odottaman ja arvostaman printtilehden rinnalla.

Sirviön mukaan Lämmöllä-lehdelle tärkeää sisältöä ovat artikkeleita rikastuttavat podcastit ja videot. Näiden julkaisuun Hetijulki-taipuu vaivatta ja sisältöjen julkaisu sujuu helposti perustason WordPress-osaamisella.

“Hetijulki-projekti on nopea, ja lopputulos on tiedossa niin hinnaltaan kuin visuaalisen ja toiminnallisen lopputuloksen kannalta. Digiprojekteissa tämä ei suinkaan ole itsestään selvää”, muistutti Sirviö.

HTGP Academyn aamiaistapahtumat jatkuvat kevään ja syksyn aikana. Lähitulevaisuudessa pureudutaan muun muassa strategiseen johtajuuteen, kansainväliseen laajentumiseen ja talouden hallintaan. HTGP Academyssa huipputason asiantuntemus kohtaa käytännön ja keskustelu on vapaata.

 

Save the Date! Seuraavat kasvun aamiaiset järjestävät Ihmeitätekevä Ikoni 27.5., HTGP talousjohdon palvelut 4.9., Pine Law 25.9. ja Notarec 6.11.